4. okt. 2010

Strikket dutelut

I dag var jeg på oprydningstogt i en af vores lille bitte hus’ mange frakkeafdelinger og fandt en gammel mør genbrugsjakke, hvorpå jeg for flere år siden (mens jeg stadig flirtede lidt med strik) syede denne strikkede dutelut som pynt på pelskraven. Jeg lavede den på en strikkeworkshop hos Wilferts (garnbutik på Frederiksberg) med Dana Watson, som var noget så ferm til både strik og hækling. Jeg husker, at hun sad og hæklede en miniaturefrø på størrelse med en fingernegl. Hende gad jeg godt møde igen!


Desuden kan jeg berette, at det er blevet hverdag igen efter en afslappende ferie i Israel, hvor hæklenålen glødede. I får snart resultatet at se. Nu er det pennen, der gølder i jagten på et nyt og gerne velbetalt job, for mens vi var Israel blev 2 vigtige handler forsejlede. Den ene var salget af vores nuværende hus – og den anden var købet af et andet større hus med 0 trafiksøj, hvilket vi har så rigeligt af her, hvor vi bor nu.

Home office with lazy assistant 

 Genezereth

Her bader min famlie i Genezereth. Der var så smukt et lys, at jeg næsten troede på, vi kunne gå på vandet, men som I kan se, var det alligevel ikke helt tilfældet.

2 kommentarer:

Christine Clemmensen sagde ...

Skøn duttelut :-) Og fantastisk billede.
Har jeg sagt hvor jeg elsker din kæphest? Hvis jeg har, gør jeg det lige igen - den er helt helt vidunderlig :-)
God weekend
:-)C

Rikke sagde ...

Hey Christine

Tak skal du ha' for alle komplimentern - og for besøget. Er glad for, at du nævnte kæphesten - den er jeg også selv vældig godt glad for :O)

God weekend til dig også - (kan godt forstå, du ikke nænner at dække den "fut-sk-bund" til ;O)

Kh Rikke