11. maj 2010

Strikket vest

Ja så har jeg begivet mig ud i noget strik - eller rettere – det gjorde jeg for snart et år siden, da jeg så denne vest hos Erleperle. Jeg synetes – og synes stadig, at den var så pæn, at jeg selv måtte prøve. Nu er jeg jo ikke ligefrem perlevenner med strik, så det gik mildest talt langsomt, og da jeg var godt igang med strikkeriet  og næsten halvvejs i arbejdet, begyndte det at gøre ondt i armene, så jeg måtte indstille projektet. For nogle måneder siden, kom min svigermor på besøg og strikkede vesten færdig (TAAAK). Nu har jeg hæklet kanter på, og vesten passer heldigvis fint!

Strikket vest

Jeg vil bare sige, at opskriften IKKE egner sig til en strikkenovice som mig – den er ikke særligt godt skrevet, og den indeholdt 2 graverende fejl, som jeg som begynder, ikke helt selv turde dømme som fejl – så det krævede et par opkald til butikken undervejs. Håber, de har skrevet ændringerne ind i opskriften sidenhen.

I’m not a very good or fast knitter, but almost one year ago I started knitting this vest, as I liked the one Erleperle made. The work went very slowly, and I had to stop as my arms started aching. My mother in law finished the knitting an now, I have made the crochet edgings and finished the vest. I’m ok with the result and it fits nicely. 

2 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Det er da en kær lille vest, måske man snart skulle et smut forbi Butik Strik :-)

LisBethLys... sagde ...

Hyggelig co-produktion med svigermor ;O) Og bøjlen passer endda til... Jeg synes nu alligevel du bør tage den ud før du tager vesten i brug...
Hygge-hejsa fra "Blog-naboen"