19. feb. 2010

Når man gerne vil hækle, men ikke kan

Det er simpelthen UTROLIGT, hvad jeg gør for at komme til at hækle igen. Jeg går til Body-SDS-behandlinger - primært for at komme over overbelastiningsskaderne i mine arme. Til min sidste behandling blev jeg opfordret til at tage en udrensningskur for at få affaldsstofferne ud af kroppen. Såden en egentlig udrensingskur er simpelthen for stor en mundfuld for mig, så terapeuten foreslog en “light-udgave”, hvor jeg skal undgå hvidt brød (det opfattede jeg som “undgå generelt hvedemel”) og sukker i 10 dage. OK, tænkte jeg – den napper jeg. Så i dag spiste jeg asparges og bønner o.l. til aftensmad. Det var fint nok, men…

asparages , … der hvor jeg for alvor blev testet, var da børnenes Disney-sjov-slik, var Yankee-barere, som lå uspiste i slikskålen under hele Disney-sjov-sceancen. DET kan jeg næsten ikke klare. Så nu er det bare, jeg spørger: Får man ikke bonuspoint i form af afkortning af kuren for at modstå fristelsen? Eller en anden belønning kunne være et kilo mindre af mig, når jeg står op i morgen. Det vil jeg mene.

7 days to go…

4 kommentarer:

LisBethLys... sagde ...

Du er godtnok en sej kvinde! Jeg har stor respekt for, når nogen virkelig GØR det... Altså lader fristelsen være, når de nu en gang HAR besluttet sig for det!

Sidst jeg selv gjorde noget lignende var sidste sensommer, hvor jeg efter sommertøjs-sæsonen måtte stå undrende og måbende og granske min hjerne for, om jeg VIRKELIG havde haft alle mine cowboybukser i tørretumbler på for høj varme... De var krøbet HELT VILDT!

DA var jeg 100 % standhaftig i flere måneder! Og jeg var faktisk RET imponeret over mine egne evner! Men motivationen var også STOR!

SÅ: Godt gået, Rikke! De første dage er svære, men så har du dem som bevis overfor dig selv for, at du godt KAN undvære mel og sukker!

Bliv ved!
Kh. LisBeth.

Rikke sagde ...

Kære LisBeth

Tusind tak for opmuntringen, jeg var ved at få aftenkaffen galt i halsen, da jeg læste, at du havde været på kur i flere måneder. Gisp!!! Men altså jeg er også topmotiveret. Jeg vil gerne hækle igen, og så gjorde det altså heller ikke noget, hvis der røg et halvt kilo i processen.

KH Rikke

osteopati-bloggeren sagde ...

Hvordan har du det nu efter body-sds behandlingerne ?

Rikke sagde ...

Body-sds behandlingerne rykkede desværre ikke så meget for mig. Til gengæld fik jeg nogle gode råd af behandleren, som jeg tror har hjulpet mig lidt. Det ene var at få blodet "i kog" et par gange om ugen ved hård træning. Det andet var strækøvelserne. Jeg har fået omkring 20 body-sds behandlinger.

Jeg har stadig store problemer med mine overbelastningsskader :-(