10. nov. 2009

Istandsætning af 70’er børnehavestol

Update August 2018: Børnehavestolen er nu sat til salg på DBA


Jeg ville bare ønske, at jeg var mindre ambitøs – og ikke læste så mange inspirerende blogs og boligmagasiner!!! Vores nabo er lige flyttet ud, og under flytningen fik de en nuttet gammel børnehavestol i overskud, som de gav os. Og jeg har desværre læst for mange boligmagasiner og blogs til at lade den være, som den er, så nu skal den bare have den helt store tur. I dag har jeg taget fri for arbejde for at få afsluttet projekter. Et af projekterne er stolen – den har nu fået 7(!!!!) lag gul maling. Nu mangler der bare 7 lag lilla maling til de røde flader + mønstret papir til sædet. Havde jeg vidst, at der skulle 7 lag til, havde jeg nok valgt bare at vaske den. Jeg lover at vise den frem, når jeg er færdig.
Børnehavestol efter 7 lag gul maling Børnehavestol

3 kommentarer:

LisBethLys... sagde ...

Ja, jeg kender godt til det der med at få ca. 100 kreative idé'er i hovedet på een gang, og kun have tid til en brøkdel af dem... Så ender jeg med at have gang i alt muligt, og mange halve projekter...
Stolen er en rigtig sød model - husker modellen fra dengang det var dem, man havde i børnehaverne... De var en lille smule... skidetunge at stole op ;O) Men det er jo ikke noget problem, når man har en enkelt derhjemme. Godt projekt!

Anonym sagde ...

Den er så fed! Og jeg kan forestille mig at den bliver lækker i de nye farver. Den lilla kræver sikkert ikke helt så mange lag. Der er noget særligt ved gul, den er meget lidt dækkende.
Nu bliver jeg helt dårlig over min plan om at atge i ikea og købe en dødsyg, hvid stol. Jeg vil også have en sej stol fra en anden tid! Øhøm... eller Luna vil enormt gerne have...???

Rikke sagde ...

LisBeth - Haha - ja den er "skidetung", men så kan det være, at Annabella lader den stå på sit værelse ;O)

Sdisel - jeg forstår dig godt-- eller, jeg mener Luna ;O) - jeg er også helt vild i varmen over den stol, jeg var nemlig lige som dig, på vej i Ikea og købe ef af de hvidmalede - som altså også er pæne!! Du kunne jo lakere noget møstret papir på sædet, og vupti - så er den unik! Er meget glad for, at du deler din erfaring med "gul", så har jeg lidt mere mod på at bevæge mig videre til den lilla, hvor der jo også skal bruges energi på at holde sig "inden for stregerne" - for jeg tør ikke bruge malertape for, hvad hvis nu jeg kommer til at rive den gule maling af!!!